• Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
Strona główna/Baza wiedzy/Poczta/Filtry antyspamowe
Inni użytkownicy szukali:Czym jest Elastyczny Web Hosting? W jaki sposób aktywować serwer Redis? Czym jest i do czego służy dPanel?

Rodzaje filtrów antyspamowych

15 wyświetleń 0 01.06.2020

SpamAssassin

Filtr ten skanuje zawartość poczty elektronicznej i oceny prawdopodobieństwa czy dana wiadomość jest spamem, czy też nie. W swoich oznaczeniach program stosuje metodę punktową, gdzie im wyższa ocena, tym większe prawdopodobieństwo że treść wiadomości jest niepożądana. Posiada możliwość “uczenia się” wiadomości chcianych i niechcianych co przy zastosowaniu odpowiedniej ilości przykładowych wiadomości pozwala na osiągnięcie zadowalających efektów filtracji.

Jego zaletami niewątpliwie jest wysoka skuteczność (ok. 98%), bezpieczeństwo dla wiadomości (nie są usuwane, lecz przenoszone do specjalnego folderu SPAM, jak też również możliwość zdefiniowania własnych list zaufanych i blokowanych nadawców.

Jest on domyślnie włączany dla wszystkich naszych Klientów.

Blacklisty i whitelisty

Są to zależne od filtru SpamAssassin funkcjonalności, pozwalające na odrzucanie jako SPAM wszystkich wiadomości pochodzących od adresów umieszczonych na blackliście, bądź oznaczenie wybranych wiadomości jako zaufane, które nigdy nie będą przenoszone do folderu SPAM(whitelista).

Aby zmodyfikować ustawienia tych list, klikamy na odnośnik Black/WhiteList przy wybranym koncie e-mail. Otworzy się nam strona pozwalająca dopisać pojedyncze adresy do wybranej listy. Wypełniamy pole Dodaj adres do BlackList’y/WhiteList’y i klikamy przycisk Dodaj.

Poniżej widoczna jest także funkcja importu ustawień – możliwe jest w niej dodanie większej ilości adresów. W tym celu wpisujemy wszystkie, oddzielone spacjami, wybieramy typ listy i klikamy przycisk Importuj

Dozwolone formaty adresów:

  • pierwszy@example.com
  • drugi@example.com
  • trzeci@*
  • *@example.com
  • *@example*
  • *@*.com

SPF / MXFILTER

SPF (Sender Policy Framework lub Sender Permitted From) jest rozszerzeniem protokołu SMTP o technikę weryfikacji źródła pochodzenia nadchodzących wiadomości pocztowych. W praktyce jest rekordem serwera DNS, w którym umieszczona jest lista numerów IP “zaufanych” serwerów, wysyłających pocztę dla danej domeny.

MXFILTER jest filtrem pozwalającym na częściowe uwierzytelnienie nadawcy poczty. Polega on na sprawdzaniu w obrębie sesji SMTP, czy list pochodzi z prawidłowego punktu zaznaczonego przez administratora domeny, jako uprawnionego do wysyłania poczty. Można to porównać w klasycznej poczcie do sprawdzania, czy adresat i kod pocztowy się zgadzają przed przyjęciem i ostemplowaniem przesyłki.

Skuteczność powyższych metod zależy głównie od sposobu skonfigurowania serwerów innych operatorów. W przypadku błędów, poczta może być całkowicie odrzucana przez nasze serwery, lub też przepuszczana w całości do skrzynki odbiorczej. Uwzględniając obecną sytuację (jeszcze nie wszystkie serwery posiadają poprawnie skonfigurowane rekordy SPF) skuteczność tej metody oscyluje w granicach 50-60%

RBL

RBL (Realtime Blackhole List) jest to czarna lista adresów IP oraz klas adresowych, zawierająca dane spamerskich komputerów, jak również źle zabezpieczone serwery pocztowe, z których przeprowadzane są ataki.

Zanaczenie tej opcji powoduje sprawdzenie czy dany adres IP nadawcy znajduje się w tym spisie. Jeżeli tak, to e-mail jest odrzucany.

Skuteczność jest dosyć wysoka, jednak nie ma możliwości przechwycenia odrzuconych listów. Ponadto na RBL mogą znajdować się adresy osób posiadających dynamicznie przydzielane adresy używane wcześniej przez osoby rozsyłające spam.

Aktualnie korzystamy z list dostarczanych przez następujące serwisy:

  • bl.spamcop.net
  • zen.spamhaus.org
  • dnsbl-1.uceprotect.net
  • cbl.abuseat.org
  • virus.rbl.jp
  • dyndns.rbl.jp
  • zen.spamhaus.org
  • db.wpbl.info

Niezależnie od ustawienia w dPanelu uruchomiony jest globalny filtr RBL dla dwóch list: SpamCop oraz SpamHaus. Są to listy o wysokim stopniu zaufania i zawierają wyłącznie adresy IP, które wysyłają spam. Filtr uruchomiony jest na stałe, aby wstępnie filtrować wiadomości i od razu odrzucać te, które pochodzą z serwerów na pewno wysyłających spam.

Na czarnej liście umieszczany jest adres IP serwera, a nie adres e-mail nadawcy. Ma to dwie znaczące konsekwencje:

1. Nie można zastosować mechanizmu białych list adresów e-mail.

2. To nie nadawca wiadomości musiał spowodować umieszczenie adresu IP na liście. Adres IP może być współdzielony przez wielu użytkowników i wystarczy, że tylko jeden będzie wysyłał niechcianą korespondencję i adres znajdzie się na takiej liście.

Za monitoring wysyłanych wiadomości (czy nie jest to SPAM) oraz za monitoring własnych adresów IP (czy nie są na liście RBL) odpowiada administrator serwera nadawcy.

GreyList

GreyList polega na sprawdzeniu, czy wiadomość wysyłana do Ciebie faktycznie pochodzi z tego serwera do którego należy domena. Przy pierwszej próbie wysłania wiadomości, odrzuca ją i po odpowiednio ustawionym czasie gdy serwer wysyłający ponowi wysyłanie, przepuści daną wiadomość.

Jest on bardzo skuteczny, jednakże nie ma możliwości odzyskania odrzuconych wiadomości, a ponadto powoduje znaczne opóźnienia w dostarczaniu wiadomości do Twojej skrzynki (rzędu kilkunastu minut do nawet kilku godzin).

DKIM

DomainKeys Identified Mail (DKIM) – metoda łączenia domeny internetowej z wiadomością email, przez to pozwalająca organizacji brać odpowiedzialność za treść emaila. Sygnatura DKIM zabezpiecza przed podszywaniem się pod nadawcę (e-mail spoofing) z innych domen.

Nadawca wiadomości w nagłówku emalia umieszcza sygnaturę DKIM. Serwer adresata dostaje wiadomość, następnie pobiera z DNS rekord TXT, w tym rekordzie powinny być dane pozwalające na zweryfikowanie sygnatury. Jeśli wszystko jest poprawnie adresat dostaje wiadomość. Domyślna metoda autoryzacji polega na użyciu kryptograficznej funkcji skrótu SHA-256 i RSA (algorytm z kluczem publicznym).

Przykładowe pole DKIM-Signature w nagłówku e-maila

DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; d=example.net; s=brisbane;
c=relaxed/simple; q=dns/txt; l=1234; t=1117574938; x=1118006938;
h=from:to:subject:date:keywords:keywords;
bh=MTIzNDU2Nzg5MDEyMzQ1Njc4OTAxMjM0NTY3ODkwMTI=;
b=dzdVyOfAKCdLXdJOc9G2q8LoXSlEniSbav+yuU4zGeeruD00lszZ
VoG4ZHRNiYzR

Czy ten artykuł był pomocy?

Tak  Nie
Powiązane artykuły
  • Jak mogę aktywować opcję poczty dla mojej domeny?
  • Jak przekierować pocztę na dhosting.pl?
  • Jak odrzucać wiadomości e-mail od nadawców z poszczególnych krajów?
  • Jak korzystać z białych i czarnych list na skrzynkach e-mail?
  • Jaki jest limit wysyłki wiadomości w czasie 14-dniowego okresu próbnego?
  • Jak wysyłać wiadomości email w mojej domenie przez gmail.com?
Filtry antyspamowe
  • Rodzaje filtrów antyspamowych
  • Jak odrzucać wiadomości e-mail od nadawców z poszczególnych krajów?
  • Jak korzystać z białych i czarnych list na skrzynkach e-mail?
  • Dlaczego wiadomość została zakwalifikowana jako spam?
  • Zarządzanie filtrami antyspamowymi
  • Kreator SPF
Najpopularniejsze
  • W jaki sposób skonfigurować program pocztowy?
  • Jak zmienić parametry / limity PHP?
  • W jaki sposób aktywować serwer Redis?
  • Czym się różni domena od strony i serwera WWW?
  • Przekierowanie domeny na inny adres www / .htaccess redirect 301
Kategorie
  • Domeny
    • Registry Lock
    • Rejestracja i odnowienia domen
    • Transfery domen
    • Zarządzanie domenami w dPanelu
  • Hosting
    • Aplikacje internetowe (CMS
    • Bazy danych
    • Certyfikaty SSL
    • Cloudflare
    • CRON
    • Elastyczny Web Hosting
    • FTP
    • dKonta / dVPS
    • Operacje PHP
    • Problemy z działaniem stron WWW
    • Redis
    • Rodzaje błędów HTTP
    • SSH
    • Strony WWW
    • Zacznij tutaj
  • Poczta
    • Aliasy pocztowe
    • Filtry antyspamowe
    • Gmail
    • Konfiguracja programów pocztowych
    • Webmail dPoczta.pl
    • Zarządzanie pocztą w dPanelu
    • Problemy z odbiorem wiadomości
    • Problemy z wysyłką wiadomości
  • Pozostałe
    • Program Partnerski
    • Zarządzanie kontem
    • Inne
  • Faktury i płatności
    • Faktury VAT
    • Inne
    • Metody i płatności
    • Problemy z płatnością
    • RODO
    • Zarządzanie fakturami i płatnościami w dPanelu
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Copyright © 2020 dhosting.pl Sp. z o.o.

Inni użytkownicy szukali:Czym jest Elastyczny Web Hosting? W jaki sposób aktywować serwer Redis? Czym jest i do czego służy dPanel?